Mikä Vihreä Varis -sarjan kirja?

Kysytty

Hei!

Luin lapsena Vihreä Varis -sarjan kirjoja. Muistan yhden sarjan kirjan, jossa päähenkilö eli maalla joskus vanhempaan aikaan, ehkä 1950-luvulla tai aiemmin. Hän oli opettajaperheen lapsi, muistaakseni tyttö. Kirjassa kuvattiin ainakin kesää ja tilannetta, jossa lapsi oli sairas ja halusi lukea hyllystä jonkin kirjan, joka vanhempien mielestä oli sopimaton. En muista kuitenkaan kirjailijaa tai kirjan nimeä. Mikähän se voisi olla?

Vastaus

Vastattu

Kyseessä voisi olla joku Rakel Hyvärisen Vihreä varis -sarjassa ilmestyneistä kirjoista, esimerkiksi Sputnik, Tohtorin Helena tai Poika joka tahtoi piirtää.