Luin kesällä rikosromaanin, jonka tapahtumat sijoittuvat sodanjälkeiseen Skotlantiin , Glasgowiin. Kirjassa kuvataan kolmea rikollisliigaa, niiden pomoja…

Kysytty

Luin kesällä rikosromaanin, jonka tapahtumat sijoittuvat sodanjälkeiseen Skotlantiin , Glasgowiin. Kirjassa kuvataan
kolmea rikollisliigaa, niiden pomoja. Päähenkilö, rikosten tutkija on muistaakseni joku kanandalainen. Olen unohtanut kirjailijan
ja teoksen nimen ja haluaisin tietää sen voidakseni tutustua
hänen mahdolliseen muuhun tuotantoonsa.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kyseessä on ensimmäinen Craig Russellin kahdesta suomennetusta Lennox-sarjan romaanista, Yksityisetsivä Lennox, joka ilmestyi 2015. Toinen osa, Glasgowilainen suudelma julkaistiin tänä vuonna. Kaikkiaan sarjasta on tähän mennessä ilmestynyt viisi osaa vuosina 2009-2016. Sarjan päähenkilö Lennox on entinen kanadalainen sotilas.