Missä järjestyksessä Fred Vargasin kirjat pitäisi lukea,ne kun on julkaistu suomeksi satunnaisessa järjestyksessä? Harmittaa kun ei pysy kärryillä Adamsbergin…

Kysytty

Missä järjestyksessä Fred Vargasin kirjat pitäisi lukea,ne kun on julkaistu suomeksi satunnaisessa järjestyksessä?
Harmittaa kun ei pysy kärryillä Adamsbergin yksityiselämän koukeroissa.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Fred Vargasin Adamsberg-sarjaan kuuluvat teokset on alkukielellä julkaistu tässä järjestyksessä:

Sinisten ympyröiden mies, 2007 (L´Homme aux cercles bleus, 1992)

Kuriton mies nurin, 2006 (L´homme à l'envers, 1999)

Painu tiehesi ja pysy poissa, 2005 (Pars vite et reviens tard, 2001)

Ikimetsän sydän, 2008 (Dans les bois éternels, 2006)

Jalattomat, elottomat, 2010 (Un lieu incertain, 2008)

Normandialainen tapaus, 2013 (L'armée furieuse, 2011)

Hyisiä aikoja, 2016 (Temps glaciaires, 2015)

Kalmankuoriaiset, 2018 (Quand sort la Recluse, 2017)

Kaikki teokset on suomentanut Marja Luoma.

http://dekkarinetti.tornio.fi/index.php?p=VargasFred#Teokset

Aikuisten jatko- ja sarjakirjat (toimittanut Ulla Mononen, 2019)

22 ääntä

Kommentit

Neptunuksen sauva puuttuu...