Luin joskus yläasteella kirjan, jonka nimi muistaakseni viittasi muurahaisiin, ehkä jumalaan. Kirjassa kerrottiin kylän ihmisistä, jotka liittyivät toisiinsa…

Kysytty

Luin joskus yläasteella kirjan, jonka nimi muistaakseni viittasi muurahaisiin, ehkä jumalaan.
Kirjassa kerrottiin kylän ihmisistä, jotka liittyivät toisiinsa.
Kirjan kannessa on kuva kylästä, sivuja oli ehkä pari sataa, ei enempää.

Vinkit ovat todella suurpiirteisiä, tiedän, mutta olisiko mitään aavistusta mikä kirja mahtaa olla kyseessä? Kiitos!

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Mahtaisiko kaivattu kirja olla Aapelin Meidän herramme muurahaisia?

"Arvostetun humoristin ja pakinan mestarin kavalkadi tyypillisestä suomalaisesta pikkukaupungista ja sen ihmisistä. Erikoislaatuinen kokoelma taitavasti piirrettyjä henkilöhahmoja, joiden iloista ja murheista muodostuu inhimillistä myötätuntoa säteilevä pienoismaailma."

Kirjasta on ilmestynyt useita painoksia erilaisin kansikuvin. Esimerkiksi Koulun peruskirjasto -sarjassa julkaistun laitoksen kannessa on idyllinen kaupunkinäkymä taloineen ja ihmisineen.