Tarvitsisin tietoa Aapelista eli kirjailija Simo Puupposesta kirjailijana ja ihmisenä (kirjallisuuden esitelmään)

Kysytty

Tarvitsisin tietoa Aapelista eli kirjailija Simo Puupposesta kirjailijana ja ihmisenä (kirjallisuuden esitelmään)

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Simo Puupposesta eli Aapelista löytyy tietoja monista eri lähteistä, mm. seuraavista teoksista:

- Suomalaisia kirjailijoita 1500-luvulta nykypäiviin
- Suomalaisia kirjailijoita Jöns Buddesta Hannu Ahoon
- Tarkka, Pekka: Suomalaisia nykykirjailijoita (teos on vuodelta 1967)
Mainintoja Aapelista on myös mm. Kai Laitisen Suomen kirjallisuuden historiassa, Otavan kirjallisuustiedossa ja Matti Kuusen toimittamassa teoksessa Suomen kirjallisuus.

Parnassosta (3/1959)löytyy Jouko Tyyrin kirjoittama artikkeli Aapelin rooli ja maailma. Jyväskylän kaupunginkirjaston lehtileikekokoelmassa on myös joitakin sanomalehtileikkeitä Aapelista.