Luin Antonio Munoz Molinan kirjan "Sefarad" Kirjassa mainittiin Sefarad-juutalaiset. Mitä Sefarad tarkoittaa.

Kysytty

Luin Antonio Munoz Molinan kirjan "Sefarad" Kirjassa mainittiin Sefarad-juutalaiset. Mitä Sefarad tarkoittaa.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Vastaus kysymykseesi löytyi Kirjasammosta,www.kirjasampo.fi, josta voit hakea tietoa kirjallisuudesta. Katsopas tänne:
http://www.kirjasampo.fi/fi/kulsa/kauno%253Aateos_11705

Tässä vielä suora lainaus Kirjasammosta:
"Kirjailijan pääteos on hiottu ja syvää humanismia huokuva kuvaus erilaisissa rajatiloissa häilyvistä, syrjään sysätyistä ihmisistä. Sefarad on kuningaspari Ferdinandin ja Isabellan 1400-luvun lopulla Espanjasta karkottamien juutalaisten antama nimi kadotetulle isänmaalleen, jonne nämä aina kaipasivat."