Otsikko
Löytyykö tietoa perhepäivähoidon historiasta Helsingissä?

Kysytty

Löytyykö tietoa perhepäivähoidon historiasta Helsingissä?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Pääkaupunkiseudun yleisten kirjastojen aineistotietokanta HelMetistä (www.helmet.fi) voi hakea aineistoa aiheesta valitsemalla hakutavan sanahaku, jossa voi yhdistää useampia hakusanoja. Hakusanoilla päivähoito historia Helsinki löytyy seuraava teos: Valli, Siiri: 100 vuotta lasten päivähoitoa Helsingissä, Helsingin kaupunki, 1988. Hakusanoilla päivähoito historia Suomi löytyy mm. teos Välimäki, Anna-Leena: Lasten hoitopuu: lasten päivähoitojärjestelmä Suomessa 1800- ja 1900-luvuilla, Helsinki, Suomen kuntaliitto, 1999. Valitsemalla hakutyypiksi aihehaun ja antamalla hakusanaksi perhepäivähoito saa tulokseksi parisenkymmentä viitettä. Klikkaamalla kutakin viitettä (teoksen nimeä) saa näkyviin kuvailutiedot (asiasanat), joista käy ilmi teoksen tarkempi sisältö. Teosten saatavuustiedot voi tarkistaa tietokannasta, www.helmet.fi.
Artikkeliviitetietokanta Aleksista, joka on käytettävissä HelMet-kirjastojen asiakastyöasemilla, löytyy muutama viite hakusanoilla perhepäivähoito ja Helsinki. Sosiaali- ja terveysministeriön sivulta www.stm.fi (>Julkaisut> 2005> Huhtikuu> Perhepäivähoidon...) löytyy tiivistelmä julkaisusta Villistä valvottuun, valvotusta ohjattuun: perhepäivähoidon ohjauksen historia ja nykytilan haasteet, toim. Sanna Parrila, Helsinki 2005. Kyseinen julkaisu on lainattavissa Helsingin yliopiston Opiskelijakirjastosta.