Otsikko
Löytyykö netistä matrikkelia Suomen ja Ruotsin taidemaalareista 1900-luvun alussa? Jos löytyy niin voisinko saada sivujen yhteystiedot?

Kysytty

Löytyykö netistä matrikkelia Suomen ja Ruotsin taidemaalareista 1900-luvun alussa? Jos löytyy niin voisinko saada sivujen yhteystiedot?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Valitettavasti internetistä ei löydy mainitunlaista matrikkelia. Apua ei myöskään ollut painetuista taiteilijamatrikkeleista (sellainen löytyy esim. vuodelta 1926). Kirjaimiin sopivaa nimeä ei löytynyt, kuten ei Suomen taiteilijaseuran historiikistakaan (siinä on lopussa luettelo seuran toimivista jäsenistä vuosilta 1864-1964).
Taidetta myyvät antiikkikauppiaat saattaisivat tietää, kenestä on kyse. Tuomiokirkonkadulla on ainakin Galleria Annmari's, puhelinluettelon Keltaisilta sivuilta saattaa myös löytyä sopivia liikkeitä. Myös ainakin Avotakka- ja ET-lehdissä on kysymyspalstat, joille voi lähettää tiedusteluja kuvan kera.