Löytyykö jostain ylioppilasmatrikkeli Kajaanin tyttölyseosta vuosilta 1964 ja 65?

Kysytty

Löytyykö jostain ylioppilasmatrikkeli Kajaanin tyttölyseosta vuosilta 1964 ja 65?

Vastaus

Vastattu

Kajaanin kaupunginkirjastosta  löytyy Tyttölyseon vuosikertomukset 1963-1964, 1964-1965 ja 1965-1966, joista löytyvät ko. vuosien ylioppilastutkintojen tulokset eli nimet ja arvosanat. Kuvia näistä ei löydy. Nämä vuosikertomukset ovat  kotiseutuosastoaineistoa, jota ei lainata edes kaukolainaksi. Kopioita näistä kyllä tietysti saa kaukopalvelun välityksellä.

Varsinaista ylioppilasmatrikkelia ei löydy. Annikki Koskisen teoksesta (2012) Oppikouluaikaan : Kajaanin tyttölyseossa 1951-1970 ja Kainuun yhteislyseossa 1970-1973 löytyy matrikkeliosuus, johon ei kuitenkaan sisälly ylioppilasmatrikkelia.

0 ääntä

Kommentit

"Valtakunnallinen" Spes Patriae ilmestyi noinakin vuosina.