Löytyykö mistään mita säkeistöjä ja nuotteja lauluun, jonka ensimmäinen säkeistö on: "Tuhansia timantteja (tai timanttia) ilmass' säihkyy kimmeltää. Hopeisia…

Kysytty

Löytyykö mistään mita säkeistöjä ja nuotteja lauluun, jonka ensimmäinen säkeistö on:

"Tuhansia timantteja (tai timanttia)
ilmass' säihkyy kimmeltää.
Hopeisia untuvia
täynn' on kirkas talvisää.
Tämän taivas halaa,
runsahasti maahan valaa
loistoaan."

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Etsimäsi kappaleen nimi on Tuhansia timanttia ilmass säihkyy ja se löytyy hakuteosten perusteella Aksel Törnuddin Koulun laulukirjasta vuodelta 1923, julkaisija on ollut WSOY. Pääkaupunkiseudun yleisissä kirjastoissa nuottia ei tunnu olevan, mutta Helsingin yliopiston kirjastosta se saattaisi Helka-tietokannan ( http://wwls.lib.helsinki.fi/ ) mukaan löytyä.