Löytyykö Mauri Kunnaksen elämästä tietoa muilta kun sen kotisivuilta ja Otavan sivuilta? Hänen lapsuudesta ja silleen? Kiitti jo etukäteen.

Kysytty

Löytyykö Mauri Kunnaksen elämästä tietoa muilta kun sen kotisivuilta ja Otavan sivuilta? Hänen lapsuudesta ja silleen? Kiitti jo etukäteen.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Hei!
Mauri Kunnaksesta löytyy tietoa Otavan sivujen ja hänen kotisivujensa lisäksi teoksessa Kotimaisia lasten- ja nuortenkirjailijoita 3 ja videolla Tuhat vuotta, sata kirjaa A-K. Netissä muita osoitteita mm. http://www.valitutpalat.fi/lehti/lehti9912/artikkeli02.html ja http://www.esoy.fi/es-lehti/kunnas.html
Lisäksi Kysy kirjastonhoitajalta -palvelun arkiston vanhasta vastauksesta löytyy mainittuna seuraavat lehtiartikkelit:

Leponiemi, Kari: Viittä vaille täyspitkä, varttia vaille klassikko, Visio, 1997, 2,
20-25// Tuominen, Sami: Joulupukin yllätys : suomalainen animaatioelokuva,
Peili 1996, 4, 4-5// Vuori, Jyrki: Koirien isä : Mauri Kunnaksen lähikuva,
Tyyris Tyllerö, 1996, 3, 40-44, 48// Nuortimo, Pentti: Kalle on kalamies,
Tyyris Tyllerö, 1993, 3, 13-24, 48// Hänninen, Harto: Täällä Jussi Himanka,
Nyrock City, Sarajinfo, 1992, 3, 12-14// Nuortimo, Pentti: Sarjakuvasta
kuvakirjailijaksi, Sarjainfo, 1992, 3, 3-11// Ikävalko, Reijo: Mauri Kunnas on
kaikkien lapsellisten suosikki, Kaks' Plus, 1989, 3, 8-9, 11