Otsikko
Löytyykö kirjoja, joissa kuvataan virolaista hääperinnettä (minua kiinnostaa aika 1900-luvun puolivälistä nykypäivään)?

Kysytty

Löytyykö kirjoja, joissa kuvataan virolaista hääperinnettä (minua kiinnostaa aika 1900-luvun puolivälistä nykypäivään)?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Helsingin kaupunginkirjaston kokoelmista löytyy jonkin verran tietoa virolaisesta hääperinteestä ainakin Ilmari Vesterisen toimittamasta teoksesta Viron perinnekulttuuri. Kirja käsittelee kuitenkin pääasiassa vanhaa perinnettä, uudemmasta on tietoa vain puolisen sivua. Vanhoista hääperinteistä on tietoa myös Eesti Rahva Muuseumin internet-osoitteessa http://www.erm.ee/pysi/finpages/pulm.html

Parhaiten sinua auttaisikin varmasti Suomalaisen Kirjallisuuden Seuran kirjasto, jonka yksi erityisala ovat Suomen ja sukukansojen perinteet. Kirjasto on Helsingissä osoitteessa Hallituskatu 1, puh. 131 231 tai suoraan etnologiselle osastolle 131 23274. Se on avoinna ma, ke 10-18, ti to pe 10-16.