Löytyisikö vanhasta painetusta runohakemistosta tai jostain muualta sellainen suomenkielinen runo (melko pitkä) jossa kerrotaan Karthagon hävityksestä,…

Kysytty

Löytyisikö vanhasta painetusta runohakemistosta tai jostain muualta sellainen suomenkielinen runo (melko pitkä) jossa kerrotaan Karthagon hävityksestä, mainitaan Scipio Africanus ja lopussa on säkeet, jotka ennustavat Rooman valtakunnan tuhoa.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Runo "Scipio Africanus" löytyy mm. teoksesta:

Cajander, Paavo: Runoelmia. SKS 1914 Helsinki.

Kirja on lainattavissa Jyväskylän kaupunginkirjaston pääkirjastossa.