Löytyisikö (taide)metallivalusta kirjallisuutta? Lähinnä jotain oppikirjatyyppistä tai ainakin tekstiä enemmän kuin pari riviä. Mielellään Helmet-valikoimasta.

Kysytty

Löytyisikö (taide)metallivalusta kirjallisuutta? Lähinnä jotain oppikirjatyyppistä tai ainakin tekstiä enemmän kuin pari riviä. Mielellään Helmet-valikoimasta.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Valitettavasti taidevalusta ei löytynyt oppikirjoja. Tampereella toimii Valimoinstituutti, jossa järjestetään myös taidevalukursseja. Alla olevan linkin kautta löytyy instituutin videoita, joissa esitellään mm. pronssiveistosten tekovaiheet ja hiekkavalumenetelmä:

http://www.valimoinstituutti.fi/?q=taidevalu

1 ääntä
Asiasanat

Kommentit

Tällainen tuli mieleen: Pronssi : valusta ja työterveydestä kuvanveistäjälle / Maarit Nissilä, Veikko Karskela, ja tästä siis osa I. Pronssivalutekniikka ja taidevalimon perustaminen / Maarit Nissilä.

Kirjaa löytyy Arsca-kirjastoista sekä Kuvataideakatemian että Aalto-yliopiston Arabian kirjastosta, alla linkki saatavuustietoihin:

https://arsca.linneanet.fi/vwebv/holdingsInfo?searchId=137&recCount=50&…