Löytyisikö suomenkielisiä kirjoja, joissa esitellään Yhdysvaltojen asevoimia ja asejärjestelmiä viimeisten parin vuosikymmenen ajalta?

Kysytty

Löytyisikö suomenkielisiä kirjoja, joissa esitellään Yhdysvaltojen asevoimia ja asejärjestelmiä viimeisten parin vuosikymmenen ajalta?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Suomen kansallisbibliografiasta Fennicasta löytyy hakusanoilla Yhdysvallat ja asevoimat muutama suomenkielinen teos: Lagerstam, Kaarle: Yhdysvaltalainen sotilasstrategia tänään, Helsinki, Maanpuolustuskorkeakoulu, 2003; Nordberg, Erkki: Suomi, EU, Nato ja Venäjä, Helsinki, Art House 2004 sekä Wikström, Kaarle: Merisodan kuva 2025: Yhdysvaltojen näkemys merisodan kuvan kehittymisestä, Helsinki, Merisotakoulun koulutuskeskus.
Pääkaupunkiseudun yleisten kirjastojen Helmet -tietokannasta vastaavilla hakusanoilla löytyy teos Sota - teoria ja todellisuus : näkökulmia sodan muutokseen / toimittaneet Jyri Raitasalo & Joonas Sipilä, Helsinki : Maanpuolustuskorkeakoulu, strategian laitos, 2008 (Edita Prima) sekä teos Kantakoski, Pekka: Maanpuolustusta vai strategisia virheitä: Suomen puolustus 2000-luvulla, Hämeenlinna, Ilves-Paino 2006. Myös em. Kaarle Wikströmin teos on Helmet-tietokannassa. Tarkemmat saatavuustiedot voi tarkistaa sivulta www.helmet.fi.