Löytyisikö sanat vanhaan lauluun (ehkä 1950-luvulta), joka on pyykkäristä? Muistelen, että se olisi jotenkin Portugaliin tai Espanjaan liittyvä. Menee jostakin…

Kysytty

Löytyisikö sanat vanhaan lauluun (ehkä 1950-luvulta), joka on pyykkäristä? Muistelen, että se olisi jotenkin Portugaliin tai Espanjaan liittyvä. Menee jostakin kohtaa "..pyykkiä riittää vaan...ostan manzanillaa.." (en tiedä miten kirjoitetaan). Lähinnä olen kiinnostunut tuosta manza-kohdasta.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kyseessä on kappale 'Kaunis pesijätär'(Les lavandieres du Portugal), jonka säveltäjä on Andre Popp. Suomeksi sen on levyttänyt mm. Maynie Siren 50-luvulla. Laulun sanat löytyvät ainakin Suuresta toivelaulukirjasta osasta 9.
Laulun kohta kuuluu: 'Jos vain lantilla leipää saan, ostan toisella manzanillan'. Manzanilla on kuiva fino-sherry, jota tuotetaan ainoastaan Sanlucar de Barramedan kaupungissa Atlantin rannalla.