Löytyisikö mistään teosta ' Pihlajakosken kyläkirja' ? Tämä opus on ilmestynyt käsittääkseni 1-2 v sisällä. ps. Pihlajakoski on kunta Keski-Suomessa

Kysytty

Löytyisikö mistään teosta ' Pihlajakosken kyläkirja' ?
Tämä opus on ilmestynyt käsittääkseni 1-2 v sisällä.

ps. Pihlajakoski on kunta Keski-Suomessa

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Löytyi 2 Pihlajakoskea käsittelevää kotiseutukirjaa, joista toivottavasti jompi kumpi on etsimänne:

Gylldén, Pertti: "Pihlajakoski : poukama Päijänteellä : elämänkirjoa Kuhmoisten Pihlajakoskella", julk. Pihlajakosken kyläyhdistys, 2003.

Sukupolvelta toiselle - Pihlajakosken perinnekirja 2004 / Pentti Ilveskoski (toim.), julk. Pihlajakosken kyläyhdistys, 2004.

Helsingissä niihin voi tutustua Kansalliskirjastossa, os. Unioninkatu 36 (avoinna: ma-pe 9-20, la 9-16, su suljettu - Kesällä (1.6.-31.8.)ma-pe 9-18, la 9-16). Kirjat ovat sijoitettu kansalliskokoelmaan ja niitä voi lukea lukusalissa. Kotilainaksi niitä ei valitettavasti anneta.

Ensinmainittu teos on kylläkin myös Museoviraston Merimuseon kirjastossa. Sitä voi kysyä lainaksi Museoviraston kirjaston kautta (os. Nervanderinkatu 13), p. (09) 4050 9213.

Kumpaakin voi myös tilata kaukolainaksi hintaan 4 e / laina kotimaasta. Tässä linkki tilauslomakkeeseen:
http://www.lib.hel.fi/forms/kaukopalvelupyynto.asp