Otsikko
Löytyisikö mistään kirjasta sellaista runoa (nimeä en muista) mikä alkaa sanoin "Miten kauniina aurinko aamulla nousi, valkohattarat taivahan sinessä sousi…

Kysytty

Löytyisikö mistään kirjasta sellaista runoa (nimeä en muista) mikä alkaa sanoin "Miten kauniina aurinko aamulla nousi, valkohattarat taivahan sinessä sousi. Nekin pilvet ja aurinko tiesivät varmaan, tämä sunnuntaipäivä on äitini armaan"?

Runo oli jossain kansakoulun lukukirjassa 1950 -luvulla, en muista oliko aapisessa vai tokaluokan lukukirjassa.

Samaisen runon olen kuullut myös laulettuna, mutta "juutuupista" sitä ei löytynyt noilla tiedoin.

Vastaus

Vastattu

Runon nimi on "Äitienpäivänä" ja sen on kirjoittanut Saara Heino. Se löytyy ainakin kirjasta Koulun juhlat : ohjelmakirja peruskoulun 1.-6. luokille (1982) s. 118.