Etsin lähdettä alla olevalle hyvin käytetylle äitienpäivävärssylle. Kukakohan sen on kirjoittanut / kääntänyt: Äiti lohduttaa sadesäällä,
 äiti lohduttaa, kun…

Kysytty

Hei!

etsin lähdettä alla olevalle hyvin käytetylle äitienpäivävärssylle. Kukakohan sen on kirjoittanut / kääntänyt:

Äiti lohduttaa sadesäällä,

äiti lohduttaa,
kun olen huonolla päällä.

Äiti tietää miten auttaa voi,
äiti tietää mikä turvan toi.

Äiti tahtoo parasta lapselleen,

harvoin mitään itselleen.

Kiitos paljon!

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Runo on varmaan peräisin äitienpäiväkortista, siis jonkun nimettömän korttitaiteilijan runoilema.
Ainut tekijämerkintä, jonka löysin on "tuntematon"