Löytyisikö elämänkerrallisia tietoja Walt Disneystä?

Kysytty

Löytyisikö elämänkerrallisia tietoja Walt Disneystä?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Walt(er) Elias Disney syntyi vuonna 1901 ja kuoli 1966. Hän oli amerikkalainen animaatioelokuvien tekijä ja tuottaja. Hän sai elokuvistaan 29 Oscar-palkintoa. Alla olevista lähteistä löydät lisää tietoa.

Otavan suuri ensyklopedia, osa 2, s.884-885, 1977.
Spectrum tietokeskus, osa 2, s.405, 1976.
Thomas, Bob: Walt Disneyn elämäkerta, 1991.

Kotiliesi 7/03, Walt Disney : lannistumaton unelmoija s. 50-54

Suomen elokuva-arkisto http://www.sea.fi/esitykset/syksy95/disney.html