Löysin laatikosta muutaman vanhan tietokonedisketin, joilla oleviin tiedostoihin haluaisin päästä käsiksi. Löytyykö Espoon tai Helsingin alueella sijaitsevista…

Kysytty

Hei,

Löysin laatikosta muutaman vanhan tietokonedisketin, joilla oleviin tiedostoihin haluaisin päästä käsiksi. Löytyykö Espoon tai Helsingin alueella sijaitsevista kirjastoista diskettiasemallisia koneita?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Diskettiasemallisia koneita ei taida olla, mutta ainakin Sellon kirjastossa on lainattavia USB:llä tietokoneeseen yhdistettäviä erillisiä disketti- tai korppuasemia. Sellaisen voi pyytää henkilökunnalta, laite lainataan kirjastokortille yhdeksi päiväksi ja liitetään kirjaston tietokoneeseen. Kannattaa kuitenkin varmistaa tämä tieto vielä Sellon kirjastosta, sillä kyseinen laite on voitu ottaa käytöstä pois. Diskettiasema voi olla käytössä muissakin kirjastoissa, asiaa voi tiedustella kirjastoista puhelimitse. Kirjastojen yhteystiedot löytyvät täältä:
http://www.helmet.fi/fi-FI/Kirjastot_ja_palvelut