Otsikko
Lerpuille on jäänyt arvokasta aineistoa. Miten tiedon saisi purettua? Onko lerppukoneita vielä käytössä ja mistä asiaa voisi kysellä lähemmin?

Kysytty

Hei! Lerpuille on jäänyt arvokasta aineistoa. Miten tiedon saisi purettua? Onko lerppukoneita vielä käytössä ja mistä asiaa voisi kysellä lähemmin?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kannattaa kysellä Suomen Tietokonemuseosta (http://suomentietokonemuseo.fi/?lang=fi) tai atk-alan liikkeistä.

1 ääntä

Kommentit

Kannattaa kysellä huuto.net -sivuilta. Siellä joku voi olla myymässä kyseistä vekotinta.

Pelkän "vekottimen" hankkiminen ei välttämättä ole se paras mahdollinen vaihtoehto: Irtolevyasemien kohdalla hankaluus piilee siinä että kaikkien uusien pöytämallisten tietokoneiden emolevyihin ei välttämättä enää saa moista yhdistettyä ja modernin läppärin omistajalla lohtua ei ole sitäkään vähää, kun taas kokonaisen muinaiskoneen ostaminen pelkästään tuota tarkoitusta varten on vähän kyseenalaista noin yleisestikin eikä niiden toimintakunnosta ole useimmiten mitään takeita. Villinä korttina ehdottaisin retro(PC-)pelaamiseen erikoistuneiden foorumien selailua, monilta harrastajilta löytyy toimivaa vanhaa rautaa joko pelaamista tai eritoten tiedostonsiirtoa varten joten auttava käsi voi löytyä sieltä suunnalta pienellä kyselyllä.