Löysin Helmet-palvelusta tiedon, että Puistolan kirjastossa säilytetään kaikki Suuri Käsityölehti -vuosikerrat. Tarvitsen lehden 1/2002. MUTTA samalla löysin…

Kysytty

Löysin Helmet-palvelusta tiedon, että Puistolan kirjastossa säilytetään kaikki Suuri Käsityölehti -vuosikerrat. Tarvitsen lehden 1/2002.
MUTTA samalla löysin tiedon, että Puistolan kirjasto on remontissa huhtikuuhun saakka. Mikä neuvoksi? Tarvitsisin lehteä nopeammin.

Kiitos!

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Puistolan kirjaston aineisto on suurimmaksi osaksi varastossa remontin aikana, joten sitä ei mitä luultavimmin saa lainaan. Tikkurilan kirjastosta löytyvät kuitenkin ”Suuren käsityölehden” vanhatkin numerot, ja siellä on myös tuo kaipaamasi numero 1/2002. Järjestelmä on vain turhankin monimutkainen, sillä Vantaan lehdet ovat järjestelmässä erillään Helsingin lehdistä.

Kaipaamasi lehden voi varata Tikkurilasta mihin tahansa Helsingin kaupunginkirjaston toimipisteeseen. Varauksen voi tehdä osoitteessa http://www.helmet.fi/record=b1096967~S9*fin. Varauksen tekemisen yhteydessä tulevalla listalla lehti on nimellä ”SKÄSIT 2002:1”. Varauksesta menee 50 sentin varausmaksu, joka maksetaan teoksen noutamisen yhteydessä.