Sopimus, jolla Yhdysvaltojen uudisasukkaat saivat maata omakseen

Kysytty

Laura Ingalls Wilderin ”Pieni talo” kirjasarjassa olen päässyt teokseen ”Onnen kultaiset vuodet”, jossa mainitaan sopimuksesta, jonka uudistilalliset tekivät maata saadessaan. Sen mukaan he saavat maan omakseen, mikäli pystyvät olemaan tilallaan viiden vuoden ajan.
Mikä on tämä sopimus nimeltään?

Vastaus

Vastattu

Vuonna 1862 voimaan tullut laki oli nimeltään Homestead Act. Ehtoina maan saamiselle olivat talon rakentaminen, yhtäjaksoinen asuminen ja viljely viiden vuoden ajan sekä pienen kirjaamismaksun suorittaminen.

Lähde:

Library of Congress: https://guides.loc.gov/homestead-act