Laulun nimi on muistaakseni Jouluksi kotiin ja siinä lauletaan jotenkin näin: Joulukuusen juureen, alle tähden sen. Kodin juhlaan suureen... Äiti oottaa…

Kysytty

Laulun nimi on muistaakseni Jouluksi kotiin ja siinä lauletaan jotenkin näin: Joulukuusen juureen, alle tähden sen. Kodin juhlaan suureen... Äiti oottaa herkkuineen , suku saapuu serkkuineen, jouluksi kotiin. Olen laulanut itse tuon laulun joskun 80-luvun alussa joulujuhlassa. Haluaisin saada sanat itselleni!

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Jouluksi kotiin -nimisiä lauluja on useita, mutta Tuomas Piirosen joululauluhakemiston perusteella
tässä voisi olla kysymyksessä R. Grainerin säveltämä laulu, joka alkaa: Kodin juhlaan suureen. Suomenkielisiä sanoja ei löydy mistään nuotista tai kirjasta, mutta laulun ovat levyttäneet ainakin Pasi Kaunisto, Sari Haapamäki ja Irmeli Mäkelä.
Frank-monihaun kautta voit hakea nimekehaulla "jouluksi kotiin", ks. http://monihaku.kirjastot.fi/maakuntakirjastot ja lähimmän kirjastosi kautta voit saada äänitteen lainaksi, tosin nyt joulunaikaan jouluaiheiset äänitteet ovat suurelta osin lainassa. Joensuun kaupunginkirjastossa on tällä hetkellä paikalla kasetti: Tonttujen joulukiireet, johon sisältyy R. Grainerin kappale Pasi Kauniston esittämänä.