Lapseni eivät ole koskaan asuneet Suomessa, mutta puhuvat suomea melko hyvin. Kielen harjaannuttamiseksi luemme suomalaisia kirjoja ja katsomme joskus DVD:ltä…

Kysytty

Lapseni eivät ole koskaan asuneet Suomessa, mutta puhuvat suomea melko hyvin. Kielen harjaannuttamiseksi luemme suomalaisia kirjoja ja katsomme joskus DVD:ltä suomalaisia sarjoja. Lapseni ovat katsoneet Pikku kakkosta, Lasten uutisia, Tiina- ja Susikoira Roi -sarjoja. Nyt haluaisin löytää kuitenkin jonkin hieman uudemman suomalaisen, laadukkaan lasten- tai nuortensarjan, joka sopisi 10- ja 12-vuotiaille. Olisiko esim. jokin sarja voittanut viime vuosikymmenen aikana jonkin palkinnon ja olisi siis näkemisen arvoinen? Parasta tietysti, jos se olisi katseltavana Yle Areenassa, mutta DVD:kin käy.

Vastaus

Vastattu

Yle Areenan tarjonta on laadukasta ja valikoitua, joten melkein mikä tahansa ohjelma Lasten Areenassa kelpaa tarkoitukseesi. Laadukkaita kotimaisia elokuvasarjoja voisin kuitenkin tässä suositella. Ensimmäisenä tulevat mieleen "Risto Räppääjä", "Heinähattu ja Vilttitossu", "Supermarsu", "Onneli ja Anneli" ja "Puluboi".

Elokuvia on vain satunnaisesti tarjolla Yle Areenassa. Niitä on saatavilla kuitenkin muiden striimauspalveluiden kautta, joten kannattaa kokeilla muistakin suoratoistopalveluista (Netflix, Viaplay, SF Kids, C More, jne.). Tällä hetkellä Yle Areenassa näyttää olevan "Onnelin ja Annelin" sekä "Puluboin" jaksoja:
https://areena.yle.fi/lapset/1-2450991/s/1-3849649
https://areena.yle.fi/lapset/1-2450991/s/1-4092947

2 ääntä

Kommentit

Kysymyksessä pyydettiin sarjoja, ja vastauksessa lähes pelkästään elokuvia?!

Ainoa mainittu sarja Puluboi on jo auttamattomasti liian lapsellinen 10- ja 12-vuotiaille, eikä Onneli ja Anneli näy ulkomailla.