Otsikko
Miksi Ruusun aika -sarjassa Marjan sisaren perhettä kutsutaan "entisiksi köyhiksi"? Eivät he mielestäni mitään hirveän varakkaitakaan ole, vai voiko tuo…

Kysytty

Miksi Ruusun aika -sarjassa Marjan sisaren perhettä kutsutaan "entisiksi köyhiksi"? Eivät he mielestäni mitään hirveän varakkaitakaan ole, vai voiko tuo tarkoittaa jotain muutakin kuin sitä, että on aiemmin ollut köyhä, mutta ei enää ole? Entä mitä bisnestä perheen isä tekee? Jokin liikemies hän ilmeisesti on, mutta minkä alan?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Käytössäni  ei ole Ruusun aika dvd-levyjä, mutta olen selannut Raija Orasen samannimisen romaanin läpi. Marjan sisaren Anjan ja hänen miehensä Laurin perhettä nimitetään johdonmukaisesti  entisiksi köyhiksi eikä tähän ole sen kummempaa selitystä. Laurin liikemiestausta on esillä luvussa Perhosen uni (DVD:llä Ruusun aika 2, jakso 18, Perhosen uni), jossa Lauri selitti, että ”bisnekset odottivat ihan rajan takana mutta eivät odottaisi kauan”. Siis ilmeisesti jotain hämäräbisneksiä Venäjän puolella, jotka menevät niin hyvin että perhettä voi kutsua entisiksi köyhiksi.

0 ääntä

Kommentit

Kuitenkin muutamassa kohtauksessa Anja toteaa, että heillä ei olisi varaa sellaiseen, mitä Ruususilla on tehty. Merin ylioppilasjuhlissa Anja kysyy Marjalta, että paljonko ylioppilasjuhlien järjestäminen on tullut maksamaan, johon Marja vastaa ettei tiedä eikä välitäkään tietää, koska sellaisia juhlia ei heillä vietetä joka vuosi. Anja vastaa tähän, että heidän perhe onkin eri asia, koska lapsia on seitsemän ja jos he kaikki kirjoittavat ylioppilaaksi, juhlia vietetään seitsemänä vuonna peräkkäin.