Otsikko
Lainaustiedoissani näkyi sakkomaksuja joita ihmettelen suuresti. En ymmärrä miten minulla voi olla sakkomaksuja palauttamattomista lainoista, olen uusinut…

Kysytty

Hei,
Lainaustiedoissani näkyi sakkomaksuja joita ihmettelen suuresti.
En ymmärrä miten minulla voi olla sakkomaksuja palauttamattomista lainoista, olen uusinut lainat aina eräpäivänä netin kautta - myös nämä kolme kirjaa joista nyt näkyy olevan sakkoja 3x 25cent=75cent.
Miten ja kuka asian kykenee tarkistamaan, eräpäivän ja uusimishetken?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Olet palauttanut 28.12.16 kaksi kirjaa (Monte-Criston kreivi, Jäänpuskijat) ja uusinut yhden (Tappava tartunta), joiden kaikkien eräpäivä oli 27.12. eli jokaisesta on tullut 0,25 € sakkomaksu/päivä. Maksu kertyy aina vasta palautettaessa tai lainaa uusittaessa.

Asioidessasi kirjastossasi voit aina kysyä henkilökunnalta maksuistasi. Kun maksu on kokonaan maksettu, se poistuu tietokannasta eikä sen jälkeen enää voi tarkistaa, mistä maksu on syntynyt.

Myös Vaskista https://vaski.finna.fi/ voit omista tiedoistasi (kirjautumalla sisään kirjastokortilla ja PIN-koodilla) nähdä maksujesi määrän sekä mistä maksut koostuvat.

Ohessa Vaski-kirjastojen maksut https://vaski.finna.fi/themes/custom/files/Maksuliite_uusi.pdf