Lainasin kirjastosta Lukulahja lapselle kirjasen. Se on aivan 2000-luvun alusta. Onko mitään uudempaa kirjaluetteloa alle kouluikäisten lasten kirjoista? Kysyy…

Kysytty

Hei. Lainasin kirjastosta Lukulahja lapselle kirjasen. Se on aivan 2000-luvun alusta.

Onko mitään uudempaa kirjaluetteloa alle kouluikäisten lasten kirjoista?

Kysyy kiinnostunut mummi.

Vastaus

Vastattu

Seuraavissa kirjoissa on paljon hyviä lukuvinkkejä lapsille:
Kaisa Laaksonen: Suuri lukuseikkailu (Avain 2017)
Päivi Heikkilä-Halttunen: Lue lapselle: opas lastenkirjallisuuskasvatukseen (Atena 2015).

Kirjavinkkejä kannattaa kysyä myös kirjastosta, henkilökunta osaa kertoa uusista ja hyvistä lastenkirjoista.
Monissa kirjastoissa on myös mukaan otettavia kirjavinkkilehtisiä ja kirjastojen nettisivuilta niitä löytyy lisää.

Kainuun ja Pohjois-Pohjanmaan kirjastojen vinkkisivut löytyvät täältä.