Otsikko
Lainasin kirjan jonka viimeinen lainauspäivä on 4.10.2011, voinko palauttaa kirjan 4.10 aamulla?

Kysytty

Hei! Lainasin kirjan jonka viimeinen lainauspäivä on 4.10.2011, voinko palauttaa kirjan 4.10 aamulla?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kyllä. HelMet-kirjastojen kirjan voi palauttaa eräpäivänä mihin aikaan tahansa palautusautomaattiin tai tiskille, kunhan kirjasto vain on vielä auki. Sen sijaan jos sen palauttaa eräpäivää seuraavana päivänä, kirjasta kertyy jo myöhästymismaksua 20 senttiä. Mikäli kirjasto on kiinni ja kirjoja palautetaan sen mahdollisesta palautusluukusta, niiden palautuspäiväksi katsotaan vasta seuraava aukiolopäivä. Näin ollen eräpäivänä palautusluukusta sulkemisajan jälkeen pudotetut kirjat ovat myöhässä.