Lainaamaani kirjaa on alleviivattu lyijykynällä paljon. Aloin kummaamaan alleviivauksia, mutta en jaksaisi pyyhkiä puhtaaksi koko kirjaa. Alleviivaukset…

Kysytty

Lainaamaani kirjaa on alleviivattu lyijykynällä paljon. Aloin kummaamaan alleviivauksia, mutta en jaksaisi pyyhkiä puhtaaksi koko kirjaa. Alleviivaukset kuitenkin häiritsevät lukukokemustani, eikä muita vastaavia teoksia ole tällä hetkellä lainattavissa. Mikä on teidän politiikkanne alleviivauksien suhteen?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Pahoittelen kovasti ikävää lukukokemustasi.

Kirjaston kirjoihin ei pitäisi tehdä merkintöjä. Ei siis myöskään alleviivauksia.

Jos saamme kirjastossa kiinni pahasti alleviivatun kirjan, yritämme saada viivaajaa korvausvastuuseen. Valitettavasti oikean askartelijan löytäminen on melko vaikeaa...

Älä toki käytä turhaan aikaasi kumittamiseen.(jos vain suinkin voit lukea kirjan loppuun sitä tekemättä)
Kerrothan kirjan huonosta kunnosta palauttaessasi sitä.