L -loppuisissa sanoissa tuli vastaan sana: kimmel? Mitä mahtaa tarkoittaa?

Kysytty

L -loppuisissa sanoissa tuli vastaan sana: kimmel? Mitä mahtaa tarkoittaa?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Nykysuomen sanakirjan mukaan kimmel on runomuoto sanoista kimmelle, kimmellys. Esimerkkeinä Nykysuomen sanakirja esittää "Tähtien kimmel" ja "Silmissä väikkyy kostea kimmel". Kimmelle on synonyymi sanoille kimalle, välke, hohde, loiste.