Kysymys on avioparista, jolla molemmilla on lapsia edellisestä liitosta. Jos toinen osapuoli kuolee ennen toista, mevätkö esim vaimon jo ennen avioliittoa…

Kysytty

Kysymys on avioparista, jolla molemmilla on lapsia edellisestä liitosta. Jos toinen osapuoli kuolee ennen toista, mevätkö esim
vaimon jo ennen avioliittoa olleet omat tilillä oleet rahat puoliksi myös miehen edellisestä aviosta olleille lapsille.
Entä avioliiton aikana hankitut rahat mevätkö myös puoliksi miehen lapsille.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Uusperheet mutkistavat perinnönjakoa. Lakikysymykset vaativat aina lain tulkintaa ja sitä taitoa meillä ei ole. Voimme vain suositella lakimiehen puoleen kääntymistä tai hyviä tietolähteitä, joista alla yksi.

http://mangusti.com/supli/MangustiWS?main=Artikkelit&sub=showPage&title…

Asianajajapäivystykset Töölön kirjastossa 18.1. alkaen
Asianajajien maksutonta neuvontaa maanantaisin klo 17-19.30 Maanantaina 8.2. ei ole päivystystä.