Kysymykseni sivuaa musiikkia: mistä voisin lukea vuosien -70 ja-71 Turun Sanomien juttuja, jotka liittyvät Ruisrockiin? Kaipaan lisäväriä kirjoittamisen …

Kysytty

Hei!
Kysymykseni sivuaa musiikkia: mistä voisin lukea vuosien -70 ja-71 Turun Sanomien juttuja, jotka liittyvät Ruisrockiin? Kaipaan lisäväriä kirjoittamisen opintoihini liittyen.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Voit mennä Uudenkaupungin kirjastoon ja pyytää Turun kaupunginkirjastosta kaukolainaksi Turun Sanomien mikrofilmit kyseisiltä ajoilta. Siellä on mikrofilmiskanneri, jonka avulla voit tutkia lehtiä ja tulostaa tarvittaessa sivuja.
Koko vuotta 1970 tai 1971 ei kannata tilata, koska filmejä on niin paljon, vaan pyytää filmit kesäajalta, jolloin Ruisrock oli kyseisinä vuosina. Esim. ensimmäinen Ruisrock vuonna 1970 oli heinäkuun ensimmäisenä viikonloppuna.
Ari Närhen tutkimus Rockfestivaali uutisena: Ruisrock Helsingin Sanomissa 1970-1989 (1990) löytyy myös Vaskista https://vaski.finna.fi/