Otsikko
Kysymykseni koskee Anita Diamantin kirjoittamaa romaania Punainen teltta. Onko kirjan suomennoksessa "suomennettu" seuraavia henkilöhahmojen nimiä: Bar-Shalem …

Kysytty

Kysymykseni koskee Anita Diamantin kirjoittamaa romaania Punainen teltta. Onko kirjan suomennoksessa "suomennettu" seuraavia henkilöhahmojen nimiä: Bar-Shalem (päähenkilö Dinan poika) ja Re-Mose (kuningattaren antama nimi samalle pojalle)? Jos suomennoksessa on käytetty eri kirjoitusasuja, saisinko niistä tiedon?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kysymäsi nimet Anita Diamantin romaanissa Punainen teltta (The red tent) ovat suomennoksessa muodoissa Bar-Salem ja Ra-mose.

Lähde:
Diamant, Anita: Punainen teltta (Tammi, 1999)
https://fennica.linneanet.fi/vwebv/searchBasic