Kysyisin löytyykö Helsingin kaupungin kirjastoista aineistoa aiheesta hakusanoilla: - sähköinen huutokauppa, englantilainen huutokauppa, käänteinen huutokauppa…

Kysytty

Kysyisin löytyykö Helsingin kaupungin kirjastoista aineistoa aiheesta hakusanoilla:
- sähköinen huutokauppa, englantilainen huutokauppa, käänteinen huutokauppa
- reverse auction (In a reverse auction, the sellers compete to obtain business from the buyer and prices will typically decrease as the sellers undercut each other.)

Tätä huutokauppamallia käytetään valtiolla ja kunnilla hankintojen kilpailutusprosessissa. Tarjouskilpailutuksen esim. 3 parasta tarjoajaa kilpailevat toisiaan vastaan huutamalla omia tarjoamiaan hintoja alas tietyn aikajanan puitteissa.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Pelkästä sähköisestä huutokaupasta Helsingin kaupunginkirjastosta tai pääkaupunkiseudun Helmet-kirjastoista ei löydy aineistoa. Alla mainituista, Helmet-kirjastojen kokoelmiin kuuluvista kirjoista uskoisin aihetta käsiteltävän. Kaikki kirjastojen kirjat ovat lainassa tällä hetkellä, joten asiaa ei voi tarkistaa.

- Hankintojen kilpailuttaminen ja sopimusehdot / Elise Pekkala, Mika Pohjonen (2014)
- Yrityksen hankintaopas : julkiset hankinnat yrityksen näkökulmasta / Pauliina Karinkanta (toim.) ; Annamari Kontio, Tarja Krakau, Tapio Lahtinen, Susan With (2012)
- Eskola, S. & Ruohoniemi, E. / Julkiset hankinnat (2011)
- Kilpailuoikeus ja julkiset hankinnat 2012 / toimittaja: Tuomas Kokkonen (2011)

http://www.helmet.fi/fi-FI

Aiheesta löytyy joitakin opinnäytetöitä. Alla olevista ensimmäinen ja toinen ovat luettavissa myös verkossa. Tiedot löytyvät kirjastojen yhteistietokanta Melindan kautta: http://linda.linneanet.fi/F/?func=find-b-0&con_lng=fin&local_base=fin01…

- Sähköinen huutokauppa osana julkista hankintamenettelyä : tarjoajan näkökulma / Laura Lindström. AMK-opinnäytetyö : Oulun seudun ammattikorkeakoulu, liiketalouden yksikkö, liiketalouden koulutusohjelma, [oikeuden ja hallinnon suuntautumisvaihtoehto], Oulu. http://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2013060613318

- Empirical analysis of competition in procurement auctions / Janne Tukiainen. Väitöskirja. University of Helsinki, Department of Economics, 2008 http://urn.fi/URN:ISBN:978-952-10-4831-9

- Sähköinen huutokauppa ja dynaaminen hankintajärjestelmä / Petri Tuukkanen. Lappeenranta : Lappeenrannan teknillinen yliopisto, 2012.

- Liikennemerkkien hankinta ja käänteinen huutokauppa / Antti Heiskanen. Lappeenrannan teknillinen yliopisto, 2010.