Miten Turun kaupunginkirjastoon voi toimittaa hankintapyynnön ja toteutuvatko ne yleensä?

Kysytty

Miten Turun kaupunginkirjastoon voi toimittaa hankintapyynnön ja toteutuvatko ne yleensä?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Voit tuoda hankintaehdotuksesi Turun kaupunginkirjastoon sen kirjaston (pääkirjaston tai sivukirjastojen) neuvontaan, jonne toivot kirjan hankittavan. Sen jälkeen hankintaehdotuksesi menee sen kirjastonhoitajan harkittavaksi, joka vastaa tämän alan kirjallisuudesta. Valintaan vaikuttavat mm. yleinen kiinnostavuus, hinta, kieli, sopivuus yleisen kirjaston kokoelmiin sekä teoksen saatavuus.