Kysyisin kirjastojärjestelmä web-origosta. Kuka sen on perustanut ja minä vuonna? Missä maassa sitä käytetään? Muuta lisätietoja?

Kysytty

Kysyisin kirjastojärjestelmä web-origosta. Kuka sen on perustanut ja minä vuonna? Missä maassa sitä käytetään? Muuta lisätietoja?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

WebOrigo on ATP:n (nykyisin Axiell) kehittämä ohjelma 2000-luvun alussa. Lappeenrannassa WebOrigo otettiin käyttöön vuonna 2004, mutta sitä ennen ohjelma oli jo käytössä monissa pienissä kirjastoissa. Vuonna 2004 ohjelma oli jo hyvin toimiva, ja moni muukin kirjasto siirtyi siihen samaan aikaan.
Lisätietoja ohjelman kehitysvaiheista voi kysellä entisiltä ATP:n työntekijöiltä (esim. Jari Koskelainen, Martti Wuolijoki ja Esa Peltonen), jotka toimivat nykyisin Axiellissa.