Pitäisi löytää materiaalia aiheesta "Atk ja yhteiskunta". Eli miten atk on vaikuttanut yhteiskuntaan ja miten tulee tulevaisuudessa vaikuttamaan.

Kysytty

Pitäisi löytää materiaalia aiheesta "Atk ja yhteiskunta". Eli miten atk on vaikuttanut yhteiskuntaan ja miten tulee tulevaisuudessa vaikuttamaan.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Pääkaupunkiseudun aineistorekistä (www.lib.hel/plussa) löytyy aiheesta aineistoa (käyttäen tarkennettua hakua ja asiasanoina tietotekniikka ja yhteiskunta).

Toinen mahdollisuus on käyttää asiasanaa tietoyhteiskunta, josta aineistoa löytyy todella runsaasti. Esimerkkeinä voisin mainita Kohtaamisyhteiskunta(Edita 1995) ja Näkökulmia tietoyhteiskuntaan (Gaudeamus, 1997).

Aleksi-tietokannasta löytyi jonkin verran viitteitä lehtiartikkeleihin asiasanoilla tietotekniikka & yhteiskunta, runsaasti viitteitä asiasanalla tietoyhteiskunta. Aleksi- tietokanta on ainakin virkailijakäytössä useimmissa Vantaan kirjastoissa.

Internetistä esim. Ihmemaan hakupalvelulla (www.fi) voi hakea yksinkertaisesti tietotekniikka ja yhteiskunta. Sieltä löytyy esim. Tarja Cronbergin artikkeli, josta voisi olla hyötyä (www.vn.fi/vm/suomi/muuta/tyk/avoin13.htm). Makupalat- linkkikirjastossa on runsaasti linkkejä tietoyhteiskunnasta (löytyvät www.htk.fi/kirjasto/tietoyht.htm).