Kysyisin aiheesta tietotekniikan mahdollisuudet organisaation toiminnassa.

Kysytty

Kysyisin aiheesta tietotekniikan mahdollisuudet organisaation toiminnassa.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Pääkaupunkiseudun kirjastojen Plussa-kokoelmatietokannasta (http://www.libplussa.fi) löytyy seuraavia kirjoja, joissa käsitellään tietotekniikkaa ja organisaatioita:

Atk:n vaikutuksia--Pertti Järvinen (toim.) Tampereen yliopisto, Tampere, 1995
Praxis--käytännön yritystaito [Osa 3]/[toimitus: Raisa Vuohelainen] WSOY, Porvoo, 1994
Karvinen, Matti :Tietotekniikkainvestoinnit--valmistelijan ja johtajan opas, Suomen Atk-kustannus, Espoo, 1994
Salli, Paavo: Organisaatioiden välinen tiedonsiirto kuntien hankintatoimessa, Suomen kuntaliitto, Helsinki, 1993
Zuboff, Shoshana: Viisaan koneen aikakausi--uusi tietotekniikka ja yritystoiminta, Otava, Helsingissä, 1990
Stenlund, Heikki: Organisaatioiden tietotekniikan soveltamisvalmiudet--arviointi ja kehittäminen, Suomen atk-kustannus, Espoo, 1991,
Ihminen, työ, tietotekniikka:[julk.] Valtionhallinnon kehittämiskeskus, Valtion painatuskeskus, Hki, 1989

Näiden kirjojen saatavuuden voit tarkistaa ottamalla yhteyttä lähimpään kirjastoosi tai em. Plussa-tietokannasta.

Lisäksi aiheesta löytyy lehtiartikkeleita:
Älykeskeinen organisaatio : James Brian Quinnin haastattelu. Fakta 1998, no:5, liite
Mononen, Jussi: Yritykset sulautuvat osaksi tietoverkkoja : töihin pitkin bittivirtaa. Mikro PC, no: 3, s.56-61
Stanchon, Kari: Asiantuntijaorganisaation täytyy selvittää suhteensa tietotekniikkaan. Aikuiskasvatus, 1994, no:1 s. 21-25,78
Pennanen, Risto: Atk mahdollistaa muutoksen. Fakta 1994, no:3, s.26-27
Zuboff, Shosha: Viisaan koneen aikakausi : uusi tietotekniikka ja yritystoiminta. Sosiaaliturva 1992, no: 20, s.27-28
Suomi, Reima: Organisaatioiden väliset tietojärjestelmät Tietotekniikka 1991, no:8, s.30-31
Hakuli, Markku: Tietotekniikka johtamistyön ja organisaation kehittäjänä- ongelmia ja mahdollisuuksia. Synteesi 1987, no:8, s.25-31

Helsingin yliopiston Helka-tietokannasta löytyy aiheesta seuraavat kirjat:
Organisaatioiden tietotekniikan soveltamisvalmiudet : arviointi ja kehittäminen, Suomen atk-kustannus 1991
Organisaatioteoriat ja tietotekniikka. Jyväskylän yliopisto 1992
Strategic information systems planning : analyzing organizational stakeholders and planning support activities. Turun kauppakorkeakoulu 1991
Tietotekniikka organisaatioissa kustannussäästäjästä muutoksen agentiksi. Jyväskylä Jyväskylän yliopisto 1989
The T-form organization : using technology to design organizations for the 21st century San Francisco (Calif.) Jossey-Bass cop. 1996
Laatuajattelu : laadun filosofia, tekniikka ja johtaminen tietoyhteiskunnassa. 2. p. Otava 1999
Näiden kirjojen saatavuutta voit kysyä esim. Yliopiston opiskelijakirjastosta