Onko vika omassa selaimessa tai taidoissa vai uudessa Helmet-liittymässä: en enää saa tallennettua Helmetin käyttäjätunnustani ja salasanaani selaimeen. Ja…

Kysytty

Hei!

Onko vika omassa selaimessa tai taidoissa vai uudessa Helmet-liittymässä: en enää saa tallennettua Helmetin käyttäjätunnustani ja salasanaani selaimeen.

Ja kyllä, selaimessa säilyvät muut tunnukset, eli asetukset ovat kunnossa.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Tallennus liittyy selaimen asetuksiin. Syy entisen käytännön muuttumiseen on ilmeisesti se, että Helmetin kirjautumissivun verkko-osoite on muuttunut.

Tietotekniikkaosastoltamme arveltiin, että asia voisi korjautua selaushistorian poistamisella. Mikäli selaimesi on Internet Explorer, tämä tapahtuu seuraavasti: sivun harmaassa yläpalkissa on kohta suojaus ja sitä näpäyttämällä tulee esiin ensimmäisenä ’poista selaushistoria’. Tietotekniikkavirkailija arveli, että HelMetiin uudelleen kirjauduttaessa ohjelma kysyisi, haluatko ohjelman muistavan näppäilemäsi tiedot.

Voit myös ottaa yhteyttä Lasipalatsissa sijaitsevan Kohtaamispaikan läppäritohtoriin. Kohtaamispaikalla annetaan henkilökohtaista neuvontaa tietotekniikassa. Puhelinnumero on 09 3108 5900. Lisätietoa Kohtaamispaikan palveluista:

http://www.helmet.fi/fi-FI/Kirjastot_ja_palvelut/Kohtaamispaikkalasipal…