Kysyisin äitiäni varten- onko jossakin listaa kirjastossa olevista äänikirjoista ja missä muodosssa ne ovat? Kasetti vaiko cd? Kyseessä olisi pasilan…

Kysytty

kysyisin äitiäni varten- onko jossakin listaa kirjastossa olevista äänikirjoista ja missä muodosssa ne ovat? Kasetti vaiko cd?
Kyseessä olisi pasilan pääkirjasto.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Paperista listaa äänikirjoista ei ole, mutta Helmet-verkkokirjaston kautta saa monenlaisia listoja. Kirjoita Helmetin aloitussivun tyhjään ruutuun äänikirjat ja klikkaa halutessasi auki Tarkenna hakua –linkki, josta voit valita aineistoksi cd-levyt tai kasetit. Voit myös valita kirjastoksi Pasilan ja kieleksi esim. suomen kielen.

Helmet-kirjastoissa on äänikirjoja yli 5000 kpl, joista suuri osa on lasten aineistoa. Pasilan kirjaston aikuisten cd-muotoisia äänikirjoja on lähes 300, ja niistä suomenkielisiä vajaa 200. Kasetille luettuja aikuisten äänikirjoja Pasilan kirjastossa on reilu 600, ja niistä suomenkielisiä on 461.

Voit tehdä hakuja Helmet-verkkokorjastoon tai pyytää henkilökuntaa tekemään haun. Luetteloita voi myös tulostaa, mutta yhdelle sivulle tulostuu tiedot vain 8-9 äänikirjasta:
http://www.helmet.fi/