Kysyin tätä jo iGS-palvelusta, sain vastauksen, mutta se oli vain osittain oikea. Olen myös saanut muualta vähän lisätietoja, mutta asia on yhä auki, kysynpä…

Kysytty

Kysyin tätä jo iGS-palvelusta, sain vastauksen, mutta se oli vain osittain oikea. Olen myös saanut muualta vähän lisätietoja, mutta asia on yhä auki, kysynpä siksi vielä täältä.

Yritän jäljittää vanhaa työväenlaulua nimeltään "Barrikaadeille". Tiettävästi kappale alkaa sanoilla "Auki tehtaan portit ja sorvin äärest' pois, jo kaupungilla taiston ryske käy..." Kyseessä EI siis ole tunnetumpi Barrikadimarssi ("Veikot, siskot, barrikadein luo! Oi veikot, uhkaa meitä vaino taas...")

Saamieni tietojen mukaan "Barrikaadeille" -niminen kappale löytyy numerolla 194 Satakuntalaisen osakunnan laulukirjasta vuodelta 1968. Kysymykseni:

- Onko laulukirjassa etsimäni versio?
- Löytyykö kirjasta nuotit vai pelkät sanat?
- Löytyykö laulua muista lähteistä?
- Onko laulua levytetty?

Kiitos kaikista lisätiedoista!

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Satakuntalaisen osakunnan laulukirja 1968 on oikea kirja,
laulu löytyy sivulta 198, Sanat alkavat "Auk-auki" jne. Kirjasta löytyvät sanat, ei nuotteja. Kirjan saa käteensä esim. kaukolainaamalla sen oman kirjaston kautta.