Kuuluuko kirjastonhoitajan työhön kirjojen etsiminen, jos joku tulee vaikka kysymään että onko täällä sitä Taru sormusten herraa? Jos ei, kuka sen tekee vai…

Kysytty

Kuuluuko kirjastonhoitajan työhön kirjojen etsiminen, jos joku tulee vaikka kysymään että onko täällä sitä Taru sormusten herraa? Jos ei, kuka sen tekee vai tekeekö kukaan?

Vastaus

Vastattu

Hei

Kyllä kirjastonhoitajan tehtäviin kuuluu kirjan etsiminen kyseisessä tilanteessa. Kirjastoissa kaikki asiakaspalvelijat etsivät asiakkaiden kysymiä kirjoja, työnimikkeestä riippumatta. Isoissa kirjastoissa voi toki joskus olla tilanne, että asiakaspalvelija ei voi jättää palvelutiskiä tyhjäksi, mutta siinä tapauksessa kirjastossa on joku muu joka voi auttaa asiakasta löytämään etsimänsä kirjan. Tämä on kuitenkin aika harvinainen tilanne.