Otsikko
Kuulin lapsena eskarissa äänikirjan, jossa oli aika pähkähullu juoni, mutta olen miettinyt jo kauan mikä sen nimi oikein olikaan. Kirjassa orpo päähenkilö…

Kysytty

Kuulin lapsena eskarissa äänikirjan, jossa oli aika pähkähullu juoni, mutta olen miettinyt jo kauan mikä sen nimi oikein olikaan.
Kirjassa orpo päähenkilö matkustaa pullon läpi uuteen maailmaan, jossa hän tapaa isänsä, joka onkin paikan kuningas. Päähenkilö ystävystyy puutarhurin pojan kanssa ja nämä lähtevät retkelle synkkään maahan, jossa on paha kuningas. Paha kuningas on siepannut lapsia ja muuttanut heidät joutseniksi. Apuna sankarillamme on miekka, joka pystyy leikkaamaan kiveä kuin taikinaa sekä näkymättömyysviitta.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Tämä tarina on Astrid Lindgrenin Mio, poikani Mio (1954).

Lisää tietoa tarinan juonesta: https://www.xn--luemeilleitikulta-yqb.fi/2018/08/viikon-kirja-mio-poika…