Kun varaamani kirja saapuu kirjastoon noudettavaksi niin miten kauan minulla on aikaa noutaa kirja ennen kuin varaus menee umpeen?

Kysytty

Hei, kun varaamani kirja saapuu kirjastoon noudettavaksi niin miten kauan minulla on aikaa noutaa kirja ennen kuin varaus menee umpeen?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kuten HelMet-kirjastojen käyttösäännöissä sanotaan:
"Saat postitse tai sähköpostitse ilmoituksen, kun aineisto odottaa sinua noutokirjastossa. Voit valita ilmoitustavan itse kohdassa Muuta tietojasi. Aineistoa säilytetään sinulle varattuna 8 päivän ajan. Viimeisen noutopäivän voit tarkistaa Omista tiedoistasi. Jos olet valinnut noutopaikaksi kirjastoauton, varaamasi aineisto otetaan mukaan pysäkille kahdella seuraavalla käyntikerralla.

Voit myös seurata varaustesi tilaa Omien tietojesi kautta."

Myös ilmoituksessa jonka saat kerrotaan, mihin asti varausta säilytetään.