Kun olin pieni (1980-luvulla), minulle luettiin kirjaa, johon oli koottu Tammen kultaisia kirjoja. Kirjassa oli ainakin sadut Luiseva puiseva leijona,…

Kysytty

Hei!

Kun olin pieni (1980-luvulla), minulle luettiin kirjaa, johon oli koottu Tammen kultaisia kirjoja. Kirjassa oli ainakin sadut Luiseva puiseva leijona, Elefantti Antti-Fantti, Maalarikissat ja Matti Majavan salaisuus.

Kirja kuitenkin on kadonnut ja koska kirjasta puuttui jo tuolloin kansi, on kirjan nimi hukassa.

Muistaisikohan kukaan teistä tätä kirjaa?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Voisikohan kyseinen kirja olla Eläinystävämme, joka on julkaistu vuonna 1978 ja kuuluu Lasten kultainen kirjasto -sarjaan. Teos sisältää Tammen kultaiset kirjat: Kaupunkilaishiiri ja maalaishiiri, Elefantti Antti-fantti, Sakari Sarvikuono, Loikkaa pikku kenguru, Luiseva puiseva leijona, Kissa joka luuli olevansa hiiri, Nille nallen kalaretki, Maalarikissat, Laivakoira ja Eläinpienokaisia. Kokoelmassa ei siis ole Matti Majavan salaisuutta, mutta muut teokset löytyvät.

3 ääntä

Kommentit

Kirja on Eläinystävämme, jonka Tammi julkaisi 1971. Kuului lasten kultaiseen kirjastoon.
Ostin juuri kirpparilta, kannet melkein irti, mutta kaikki lehdet tallella. Sis. 16 eläinsatua, osa Tammen kultaiset kirjat-sarjasta ja osa minulle ennen tuntemattomia. Löytyy Googlettamalla, jossakin antikvariassa on myynnissä yksi huonokuntoinen kappale.
linkki https://www.antikvariaatti.net/tuotteet/430874
ja toinen
https://www.google.com/url?sa=i&rct=j&q=&esrc=s&source=images&cd=&cad=r…