Kun laitatan rahaa tulostamiseen tai kopioimiseen kirjastossa, mitä työntekijä näkee koneelta? Kaikki tietoni? Lainatut kirjat? Varaukset? Vai ainoastaan…

Kysytty

Kun laitatan rahaa tulostamiseen tai kopioimiseen kirjastossa, mitä työntekijä näkee koneelta? Kaikki tietoni? Lainatut kirjat? Varaukset?
Vai ainoastaan saldon?

Vastaus

Vastattu

Helsingin käyttämässä Papercut-järjestelmässä asiakastietue haetaan joko kirjastokortin numerolla, puhelinnumerolla tai guest-alkuisella itsepalvelutunnuksella. Saldon lisäksi tietueessa näkyy oletussähköpostiosoite, jos asiakkaan kirjastokortin tiedoissa on sellainen ollut tai asiakas on sen antanut luodessaan itsepalvelutunnuksen.

Asiakkaan henkilö- ja lainaustiedot on tallennettu erilliseen Sierra-kirjastojärjestelmään. Niitä ei näe Papercutin kautta.