Kukahan (suomalainen)on kirjoittanut seuraavan runon ja mikä sen nimi mahtaa olla: "Emojänis tuli pyrynä metsänrajaa kun poikineen isä teki talvimajaa.... …

Kysytty

Kukahan (suomalainen)on kirjoittanut seuraavan runon ja mikä sen nimi mahtaa olla:
"Emojänis tuli pyrynä metsänrajaa kun poikineen isä teki talvimajaa....
....
putos haavasta lehti, tuli polun poikki. Isäjussi kuin ammuttu viitaan loikki!

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kyse on Lauri Pohjanpään runosta Jänikset. Runo löytyy 1917 julkaistusta kokoelmasta Uusi kevät ja muita runoja sekä antologiasta Kaipuu ylitse ajan (Valitut runot 1910-1954).

19 ääntä

Kommentit

Tämä oli suosittu kansakoulujen "henkisissä kilpailuissa", lausuntaosuudessa. Samassa sarjassa saattoi olla jokaisesta osallistuvasta koulusta joku esittämässä juuri tätä.