Etsin mahdollista tekijää ja runon nimeä tällaiseen lapsuusajan runoon, joka kuuluu suunnilleen näin: Surusaatto lähtee hiljalleen, läpi heinien, metsän…

Kysytty

Etsin mahdollista tekijää ja runon nimeä tällaiseen lapsuusajan runoon, joka kuuluu suunnilleen näin: Surusaatto lähtee hiljalleen, läpi heinien, metsän matkalleen, ja he katsovat pientä vainajaa, hänen siipien kultaa koskettaa, hiljaa, hellävaroen....

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Etsimäsi runo on Lauri Pohjanpään Hautajaiset. Runo löytyy Pohjanpään kokoelmista Kaipuu ylitse ajan, Metsän satuja sekä Kiurun tupa. Se on myös Satu Koskimiehen toimittamassa kokoelmassa Eläinrunojen kirja.